"Hiwatta" - 125m - ED- 6a+ / Ae - Miranda de les Boïgues - Montserrat - Regió d'Agulles

En Joan a la sortida de la R1
Escalar a la regió d'Agulles sempre esdevé una activitat quelcom especial. El seu accés per el Pas de la Portella ens endinsa dins d'un món màgic i ple d'incerteses. Un munt d'agulles esveltes repartides x aquí i per allà configuren un terreny d'aventura ideal per "cortirnos" com escaladors. L'escalada de qualsevol de les seves arestes i parets ens introduiran en un altre dimensió sigui quina sigui la seva via. Des del primer metre en fera posar les piles traient-nos la son de les orelles ràpidament. Vies coma la Picazo de les Bessones, la Mompart de la Miranda, qualsevol aresta Brucs d'alguna de les seves agulles i/o alguna via d'en Joanito Piquete ens exigiran treure tot el repertori d'habilitats i d'equilibri neuronal per afrontar les escalades amb possibilitat d'èxit. En aquesta ocasió escollim una via equipada que remunta una de les parets més vistoses de la zona. Verticalitat absoluta des del primer metre i amb un rocam excel·lent que ens farà gaudir de valent.

Ressenya d'en Luichy

Oberta per M.Sugranyes,  R. Pelegrina, O.Pié, R.Alacuart. 10/05/81

Cordada: Joan Cabau i Jordi Bou.

Dificultat màx.: 6c
Dificultat obligada: 6a
Llargàda: 120m.

Exposició: Mitja

Equipament:  Reunions equipades amb 2 bolts. Totalment equipada amb parabolts.

Material recomanat: 12 cintes amb un parell de llargues. Nosaltres vam anar amb una corda simple de 60m i perfecte.
Estreps recomanables si no escalem en lliure.

Orientació: E

Aproximació: +/- 30' . Aparcats el Coll de Can Maçana (2€ si estàs federat, sinó 4€). Prendrem el PR direcció el Pas de la Portella i el Refugi d'Agulles. Passada la Portella prendrem el sender de la dreta, ven fressat. Començarem a baixar fins a creuar un torrent sec que baixa de la vessant Nord. Cal agafar-lo fins arribar a unes parets que queden a l'esquerra, just aquí enfilarem per la seva esquerra fins  una canal i d'aquí el peu de la Miranda de les Boigües.

Horari: De 2/3h d'escalada.

Descens: Del cim anem direcció Nord fins a trobar una primera desgrimpada (fàcil però exposada). Tenim la opció de despenjar-nos amb una corda (parabolt amb anella). D' aqui anem aparar en un altre ronyó de roca que també caldrà desgrimpar (també fàcil però exposat) i amb la mateixa opció de parabolt amb anella per despenjar-nos. D' aquí anem a parar a u coll per agafar un petit corriol que seguirem en direcció Nord fins a trobar el PR que bé de la Portella i que reprendrem ja direcció Sud.

A destacar:
- Excel·lent via de placa amb roca perfecte.
- Predominen cantells roms i regletes.
- Si es vol fer en lliure els graus són  collats però ven equipats per poder-li apretar. Quan entrem en terreny de 6a/5 la cosa canvia, aleshores és obligada i amb alguna volada important...
-Primer llarg amb una arrencada del terra delicada. A l'esquerra del forat comença el tram de 6b, apretadet, apretadet...
-Segon llarg amb arrencada directe de 6c. Passos encara més exigents i difícils de llegir a vista. Part final diedre vertical de 6a que no ens deixarà relaxar.
- El tercer llarg la tendència és cap a l'esquerra, ull no saltar-se un buril que costa un xic de veure. la reunió la farem ja a l'esperó de sortida el costat de l'Aresta Brucs. Assegurances llunyanes...
- Com sempre, increïbles vistes de la regió d'agulles i el centre de Montserrat. Impressionants!

Sortida llarg de 6c

Sortint del tram més vertical de 6c, per entrar el diedre cec de 6a.

Flanqueix d'entrada a la R2

Sortida del quart llarg el costat de l'Aresta Brucs.

Ja som d'alt. Contents com gínjols!
                                     El darrera l'Agulla de l'Arbret i les dos Bessones.