"La Perla Negra" - 250m - ED - 90º / 5 - Nova via a la cara Oest Tuc Mig de la Tallada 2774m

El  maig del 2013 ens dirigíem amb la intenció d’ escalar la Hipergoulotte 90-60-90 de la cara Oest del Tuc del Mig de la Tallada, quan vam arribar a la paret, vam veure tres magnifiques línies molt ben formades dels quals hi havia la del mig que ens cridava una especial atenció, per bellesa i segurament dificultat.

Així doncs vam començar escalar la via amb dubtes de si estàvem escalant la Hypergoulotte 90-60-90, aquest dubtes però,  es van anar esvaint conforme avençàvem metre a metre el no trobar cap reunió ni restes de material en tot el recorregut. La via compta amb un segon llarg de 55 metres amb un diedre de difícil protecció, una finíssim ratlla de no més dos pams de neu transformada i poc gel, que generava un progrés incert i de forta exposició en cas de caiguda.
Comentar que la via ha quedat totalment neta, no té cap reunió muntada i no vam deixar cap pitó al llarg del recorregut.

Així doncs amb en Miquel Casas, hem decidit publicar-ne la possible obertura i la seva ressenya, ho fem animats a que ningú te informació de si s’havia escalat o no i sobretot per poder documentar una magnifica línia de capritxosa formació i que seria una llàstima que passés a l’ oblit.


i ara... a a gaudir de les imatges!!!



Cara Oest del Tuc Mig de la Tallada, quin espectacle oi?


Ressenya de la via

 Aquí es veuen perfectament les 3 ratlles ven dibuixades, d'esquerra a dreta hi tenim la Guillotina, La Perla Negra i la Hypergoulotte 90-60-90.



En Miquel obrint el primer llarg de la via, 50 mts i fins a 75º


Arribant a la reunió després de recuperar el material del primer llarg.

Aquí comença el festival, una xemeneia glaçada amb possibilitat de posar cargols de gel curts.

A la sortida de la xemeneia per la verticalitat fins els 80º per entrar amb un terreny ínfim i delicat. Cal progressar amb tacte, les possibilitats d'assegurar-se són poques, un alien gris a l'entrada del diedre ens donarà un respir... Al cap de 10 metres veig un forat miraculós a la placa llisa de l'esquerra, trec un universal curt, ràpid com un pistoler embogit i amb dos ventallots el tinc posat a mort, xapo i em quedo ben gust...
D'aquí ja no posarem res mes pràcticament fins on muntarem la reunió, la roca no dóna joc i el gel no té prou consistència com per acceptar els cargols, que pengen morts de fàstic del nostre arnés.

L'alien groc vigila els nostres passos en aquest tobogan glaçat.

En Miquel al final del segon llarg i ja entrant a la reunió. Han estat 55 metres  carregats d'adrenalina i emocions que segur ens han curtit una mica més.


La línea continua directa i del tot elegant, fins un esperó on en Miquel muntarà la 3era reunió.

Es possible que estiguem disfrutant tant???

Després de dos llargs més amb tendència cap a l'esquerra sortim a la cara Nord de la paret. A partir d'aquí un gran flanqueig ens portarà els últims metres de l'Inserso. Condicions privilegiades per gaudir-ne el màxim!!!

Què més podem desitjar? amb la incertesa de saber si es tracta o no d'una nova via, gaudim d' aquests moments inigualables al cim del Tuc Mig de la Tallada, serà per això que escalem muntanyes?

Salut i metres!!!




Comentaris

Entrades populars