Vies ferrada "Los Teletubbies", 150m, D i "Olmo-Soler", 300m, D - Montsec d'Àres.



S'acosta un cap de setmana llarg i amb la família prenem rumb cap el Montsec. El diumenge fem visita a la increïble ermita de la Mª de Déu de la Pertusa i de casualitat em trobo en Pep Montsant qui m'informa de l'existència d'una via ferrada ideal per la canalla, em passa tota la informació i decidim fer-hi una visita. La via ferrada es troba al municipi del poble de Corçà, a la frontera català-aragonesa, en plena serra del Montsec d'Ares i just sobre les aigües del riu Noguera Ribagorçana al pantà de Canelles. L'activitat ideal és entrar per la ferrada "Teletubbies" i sortir per la "Olmo Soler", que desemboca a l'ermita de la Mª de Déu de la Pertusa. Aquesta preciosa ermita situada a 672m corona uns esperons de roca envoltats d'un dels millors paisatges del Montsec.
Les peques van gaudir al màxim d'aquest recorregut tant ben treballat pels seus equipadors. Les preses i els esglaons col·locats a mida dels més petits els permetran bellugar-se amb "soltura".  Alerta però, ja que no es tracta d'un parc infantil... cal anar degudament equipat i encordar a la canalla, ja que per ells mateixos els serà molt difícil poder-se assegurar.

La Sira al primer tram anomenat "Tinky-Winky"... deuen saber què vol dir oi?


Vies: "Teletubbies" 150m, D+ i "Olmo Soler", 300m, D.
Aproximació:Ens situarem al pàrquing per anar de visita a l'ermita de la Pertusa. Localitzarem el plafó informatiu de més a l'esquerra, (n'hi ha varis) i just a la seva dreta surt un sender que baixa cap a la vessant Est de la cresta. Començarem seguint unes marques blanques i verdes fins el peu de la via "Olmo Soler", a partir d'aquí seran blanques i taronges fins a peu de la "Teletubbies". 25'.
Orientació:   Sud-Oest
Material: 8 cintes exprés, corda 30m,  i material personal (bagues d'ancoratge, arnés, casc...)
Equipament: Parabolts, químics, cables, escales, passamans, preses d'escalada.
Escapatòries: La via "Teletubbies" compta amb ràpels de 15m per tal d'abandonar en cas de complicacions. A la "Olmo Soler" cal sortir per dalt.
Cordada: Laia, Aina, Sira i Jordi.
Horari: De 2h a 3h per les dos vies. 
Observacions: Vies 5 estrelles del tot recomanables. Es imprescindible progressar amb la canalla encordats i així vetllar constantment per la seva seguretat. La via tot i ser molt assequible compta amb passos aeris i d'equilibri amb moviments que els més petits han de poder realitzar. Cal conèixer bé les limitacions dels participants per tal que l'activitat esdevingui plaent i exitosa i esdevingui un bon record per tota la família.

                                                            Embassament de Canelles.
     
           La majestuosa paret d'Aragó al fons. Què els hi devia passar pel cap?


L'ermita romànica de la Mª de Déu de la Pertusa, situada a 672m d'alçada fou la capella del castell de St. Llorenç, de l'any 1162. 

Després del pas de la Piula ja localitzem el peu de via

Només veure el començament ja els cau la baba!!! tot de preses artificials d'animals, flors, llunes... els faran començar amb molta motivació!!!


I la tardor màgica que ens deixa fantàstics colors.

"Po"... no sé pas de què va...


Entremig hi trobarem algun flanqueig, però molt ben equipat.

Tram anomenat "Dipsy"? em faran tornar beneit!!!


Cresta esmolada que ens farà sentir la verticalitat de les parets.

                                                    ... i per últim el tram "Laa-Laa"... espero que alguna dia m'ho expliquin!!!



Just aquí enllaçarem amb la via ferrada " Olmo-Soler". Tècnicament més senzilla que la "Teletubbies" ens permetrà fer el cim de la carena i retornar al pàrquing sense tornar per l'engorrós sender d'aproximació que de pujada seria molt penós de realitzar.


Un seguit de grimpades per terreny poc vertical ens endinsen en aquests màgics paisatges del Montsec.

MMMmmmmmmmmmm



Que tenim gana potser?


Últims passos abans d'accedir a la carena que ens portarà al cim fins a trobar l'ermita de la Pertusa.


Ambient i més ambient!!!


Només us dic una cosa... diuen que ja hi volen tornar!!!



Un altre dia gaudint del vol dels Parapents i amb una petita escalada vam finalitzar una altra sortida plena de bons records.


Al fons els puntals d'Àger.

L'Aina ja em comença a assegurar... ja era hora!!!





Fins aviat!!!!

Comentaris

Entrades populars