Espero NO del Pic Oriental de Font Negre 2790m - 350m - MD- 6a

El Pic de Font Negre de 2790m aixopluga un ventall d'activitats ven ampli segons l'estació de l'any. A l'estiu esperons de roca fisurats intercalats amb plaques d'un rocam exelent que ens feràn gaudir d'un granit de qualitat. A l'hivern couloirs i parets verglaçades de neu i de gel amb mixtes exigents que ens ensenyeran les dents. I en tot moment, dominats sota les vistes dels clàssics d'esqui de muntanya de la zona; el Pic de la Mina, el Padrons, la Velleta, La Vinyola...
Una zona molt salvatge el vell mig del bullici Andorrà i el hipisme de les estacions franceses d'aquets vessants.

En Xevi el diedre perfecte del del primer llarg

Ressenya by Jordi Bou

Oberta per: J.Gramont i D.Gillereau. Juny del 1979.

Cordades:  Ramon Rius, Jordi Bou i Oriol Urgell i Xevi

Dificultat: 6a

Dificultat obligada: 6a

Llargària: 350m

Exposició: Alt

Equipament: Alguns claus els llargs i algunes reunions.

Material recomanat: Cintes llargues ,  joc de Totems complert (del negre el taronge) i Camalot  C3, Aliens o micros petits i tascons.

Orientació: NO

Horari: De 4h a 5h d'escalada.

Aproximació:  De 1h30 a 2h. Aparcarem just a la curva i el costat de la carretera. Ull no tencar el pas del pagès d'accés el tancat de les vaques. Remuntarem la coma del Rec del Baladrar prenen diferents corriols fets per el bestiar. Creuarem en un parell d'ocasions el rec fins arribar els plans de la part superior on ja divisem l'estany dels Pedrons a la nostre esquerra. No cal arribar-hi, seguirem per terreny evident entre pedreres fins la tartera final que dona accés a l'esperó NO.

Descens:  1h30. Un cop el cim ens dirigirem cap a l'oest i prendrem la segons canal. Anar amb compte ja que les pedres agafen velocitat... Desferem el camí de pujada.

Valoració i observacions
- Quan acabem el primer diedre cal anar cap a l'esquerra, passat un primer pito en trobarem un altre on muntarem reunió.
- El segon llarg es sinuós, cal seguir la vertical, després d'un arc fisurat seguirem per una canal herbosa (un xic a la dreta) i de seguida tombarem a l'esquerra entre uns blocs per continuar fins la reunió.
- El llarg 7, quan acabem la segona part del diedre i abans d'un desplom, trobarem un pito amb un mosquetó encallat, just aqui flasnquejarem as las nostre esquerra per una placa molt bona.

A destacar:
- Ambient alpí i solitud garantida.
- Recorregut que cal saber interpretar.
- Roca variable, essent molt bona els llargs més difícils de la via.
- Llarg 7 d'alta qualitat, llarg i mantingut. Sense dubte el millor de la via.
- Escalada que culmina en un fantàstic cim del Pirineu, amb vistes cap Andorra, el sector de Porté, Peiraforca i Roc Colom.